maandag 19 juli 2010

REVIEW: The Body Shop Lip and Cheek Stain

Zoals ik gisteren al beloofde, vanaf nu dus elke dag  review van de spullen die ik dit weekend kocht. Laten we maar lekker eenvoudig beginnen met een productje van The Body Shop.

Het gaat over de Lip and Cheek Stain in een prachtig zomers oranje kleurtje. Nummer 2 meerbepaald.


Ik betaalde er 5 pond voor of ongeveer 6,50 euro. En dat is best goedkoop aangezien hij in België 11 euro kost. Het was wel een soldenkoopje, niet de normale prijs in Engeland. Don't get your hopes up

Anyway, ik vond deze al heel lang heel mooi (van zodra hij uitkwam eigenlijk) maar heb hem ook heel lang kunnen weerstaan. Ik denk dat ik al ongeveer een heel jaar telkens weer The Body Shop inwandel, hem vastpak, swatch en dan toch weer zonder naar huis ga. 11 euro blijft toch een aardig bedrag. Koop ik 4 smoothies voor. Ik heb een smoothieverslaving, wist je dat al? xD

Maar goed, deze dus. Geswatcht, gestest en goedgekeurd?



Hij is niet te vloeibaar en brengt heel vlotjes aan. Fijn aan de stains van The Body Shop is, vind ik, dat ze je lippen niet uitdrogen. Alleszins niet in dezelfde mate als andere stains. Ik heb dat bijvoorbeeld heel snel met L'Infaillible van L'Oréal en Lipfinity van MaxFactor. Jawel, allebei geprobeerd.
Ook benetint droogt mijn lipjes uit. Maar wel iets minder. ;)
Deze droogt dus helemaal niet uit, wat errug fijn is.

De kleur is vrij sheer, maar je kan hem wel heel mooi opbouwen. Omdat mijn lippen van mezelf al erg roze zijn, krijg je met deze oranje tint een heel mooi koraalkleurig effect en daar ben ik altijd voor te vinden.


Hij hoeft ook niet al te lang te drogen, iets waar je met veel andere stains wel behoorlijk wat last van hebt. Zit je daar 10 minuten met je bek open omdat je je lippen niet durft bewegen want het zou maar eens moeten uitvegen. Haat ik dus echt. En heb ik hier dus niet. Mooi zo.

Deze stain plakt ook ab-so-luut niet en is geurloos. Ik hou wel van een geurtje maar het hoeft niet; Liever een geurloos product dan een stinkerd.

Helaas pindakaas, er is ook een keerzijde aan deze shiny oranje medaille. Hij smaakt VERSCHRIKKELIJK. Nu ben ik niet het type dat constant aan haar lippen zit te likken, maar heel af en toe gebeurt het toch, al was het maar om een drupje thee weg te vegen. Het proeft naar zeep. Echt niet aangenaam. Bah. En je kan er niks overheen doen (denk aan lipgloss of -balsem met een smaakje), want dan gaat je kleurtje weg. Zo werkt dat met liptints. Doe je er wat vettigs overheen, dan verliest het zijn hele longlasting effect en veeg je het gewoon mee af met de balsem/gloss. Heel erg jammer dus.

En toch zal ik deze blijven gebruiken. Omdat ik de kleur zo mooi vind en omdat ik stains gewoon erg handig vind. Al dat ge-bijwerk is niks voor mij. Doe mij maar iets dat de hele dag blijft zitten. Geen gedoe. Lekker.

Dus, The Body Shop, doe wat aan dat smaakje en ik ben helemaal verkocht. ;)

2 opmerkingen:

  1. Hè, jammer van dat smaakje! Wel een mooi kleurtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer van die smaak. Mag toch wel een beetje lekker proeven aan je lippen! Laat het anders naar niks proeven! :o)

    BeantwoordenVerwijderen