zaterdag 18 mei 2013

Crevettes en poëzie

Dat het niet altijd slecht met me gaat, zei ik gisteren. Nee hoor, meestal gaat het prima. Ik kan echt nog wel de slappe lach krijgen. Maar het zit natuurlijk altijd in mijn achterhoofd, dat gemis.

Ritme

Soms overweldigt mij de vreugde,
lacht de hemel diep in mij,
ik loop van levenslust te schreeuwen,
loop te zingen door de wei,
ik proef de wijn, ik smaak het eten,
dans door de regen zonder jas,
ben opeens totaal vergeten,
hoe in en in bedroefd ik was.

(Toon Hermans)

Vanochtend zijn we garnalen gaan shoppen. En een visbokaaltje. Nou ja, een schoon designermodelleke in vurig rood. Classy. Cadeautje. Dankupapaenmama. En vervolgens het bakje gevuld met garnaaltjes. Lekker vrolijk. Leuke reflecterende kardinaaltje gingen er ook nog bij en oooooh, wat is het mooi nu. Plantjes die lekker veel licht krijgen van 100 LED-lampjes, garnaaltjes die zwemmen en op de planten klimmen en kleine blauwe visjes overal. Ik word er meteen vrolijk van, van al dat leven. Foto's volgen, beloofd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten